سرگرمی،
هرلحظه، هرکجا!

جستجو
جستجو

آموزش بازی سوشی گو پارتی:

بازی سامورایی در ژاپن قرون وسطی قرار دارد. زمان جنگ دائمی و انتقال وظایف به ژاپن فئودالی است.بازیکنان برای به دست آوردن سه جناح: سامورایی(ارتشداران)، بازرگانان و کشیشان(کاهنان)، که توسط کلاه، برنج و چهره بودا در صفحه بازی، که جزایر ژاپن را شامل می شود، رقابت می کنند. مسابقه با استفاده از کاشی های شش ضلعی که هر یک از آنها به نفع یکی از سه جناح و یا هرسه جناح است می باشد.

بازیکنان می توانند اعتصاب های رعد آسا و سریع با اسب و رونین و کشتی ها را انجام دهند و یا فاتحه های خود را با روش های متفاوتی روبرو کنند. در طول بازی هر نماد (کلاه، برنج، و بودا)که احاطه شده است برداشته می شود و آن نماد به بازیکنی که بیشترین احاطه را نسبت به آن دارد داده می شود.

هدف، ریاست بر بیش‌ترین کاست‌ها از طریق ضبط و تصاحب مهره‌های کاست از روی صفحه است. برای تصاحبِ یک مهره‌ی کاست، بازیکنان باید همه‌ی خانه‌های زمینیِ مجاورِ آن مهره را با کاشی‌های خود محاصره کنند (دو خانه به شرطی با هم هم‌جوار هستند که یک ضلع مشترک با یکدیگر داشته باشند).

آماده‌سازی بازی سامورایی در چند مرحله انجام می‌شود.

۱) ساختنِ صفحه‌ی بازی: صفحه‌ی بازی با توجه به تعداد بازیکنان- فُرم داده می شود.

۲) لوح رهبر شکل داده می شود، ۳ توکن رهبری طوری در کنار هم چیدمان می شوند، که یک لوح دایره‌شکل را تشکیل بدهند. و در پایان بازی و در هنگام امتیازشماری، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳) انبار ذخیره بسته به تعداد بازیکنان،را تشکیل می شود. و در کنار صفحه‌ی بازی گذاشته می شود. سپس همه‌ی مهره‌های اضافی به جعبه‌ی بازی برگردانده می شود.

۴) هر بازیکن، یک رنگ را انتخاب کرده و ۲۰ توکن و اسکرین مربوطه را برداشته و در محوطه‌ی بازی خود می‌گذارد.

۵) هر بازیکن، مخفیانه، ۵ تا از کاشی‌های خود را انتخاب کرده و به‌رو در پُشتِ اسکرین‌اَش می‌گذارد؛ این کاشی‌ها، دست آغازین بازیکن را شکل داده و تا وقتی که روی صفحه‌ی بازی قرار نگیرند، از دید دیگران مخفی می‌مانند.

۶) هر بازیکن، ۱۵ کاشی باقی‌مانده‌ی خود را با هم مخلوط کرده (بُر زده) و به شکل یک ستون، در کنار اسکرین خود می‌گذارد (کارت‌ها باید به‌پُشت قرار بگیرند).

۷) یک بودا، یک برنج و یک قلعه، در خانه‌ی ادو گذاشته می شود.

۸) در خانه‌های “شهر”، جمعیت مستقر می شوند: بازیکنان، نوبت به نوبت، یکی از مهره‌های کاست را از انبار ذخیره انتخاب کرده و روی صفحه می‌گذارند؛ به نوبت، در جهت ساعت‌گرد و اوّل از همه، جوان‌ترین بازیکنِ جمع. شهرها نمی‌توانند بیش‌تر از ۲ مهره‌ی کاست یا بیش از ۱ مهره از یک کاست مشخّص را در خود داشته باشند. این کار، تا جایی ادامه پیدا می‌کند که داخل هر شهر، ۲ مهره‌ی کاست قرار گرفته باشد.

۹) در خانه‌های روستا، جمعیت مستقرمی شوند: بازیکنان، به همان ترتیب و نوبت به نوبت، کار را با قرار دادنِ مهره‌های کاست‌ها در خانه‌های روستا ادامه می‌دهند. در هر روستا نمی‌شود بیش‌تر از یک مهره‌ی کاست گذاشت. این کار، تا جایی ادامه پیدا می‌کند که داخل هر روستا، ۱ مهره‌ی کاست قرار گرفته باشد.

وقتی که همه‌ی مهره‌های کاست، بر روی صفحه قرار گرفتند، همه‌چیز برای بازی، آماده است. روند بازی ادامه می یابد تا زمانی که تمام نمادهای جناح ها برداشته شود. در پایان این بازی فکری، بازیکنان علامت های ضبط شده هر نوع را مقایسه می کنند، رقابت برای به دست آوردن اکثریت در هر یک از سه نوع می باشد و هر که بیشترین تعداد را داشته باشد برنده است.

اجزای بازی:

 

1 صفحه ی بازی
80 کاشی
39 مهره ی پلاستیکی کاست (طبقه): 13 قلعه، 13 ساقه برنج، 13 مجسمه بودا
4دیواره (حفاظ)
3توکن رهبری (ریاست)

ویدئو آموزش بازی:

در زیر می توانید ویدئو مربوط به آموزش بازی را مشاهده کنید .

[aparat id=’rwq4m’]

   

 

 

به این نوشته امتیاز دهید