سرگرمی،
هرلحظه، هرکجا!

جستجو
جستجو

آنچه در این مطلب خواهید خواند

زمان مطالعه: 6 دقیقه

این بازی ترکیبی شگفت انگیز از « خلاقیت » و « ذهن خوانی » هست که با استفاده از استعداد و قدرت تخیل تون ، هوشمندانه ترین « داستان » رو با ۹۶ کارت زیبا و سحرآمیزی که در بازی وجود داره ، میسازین.

روی هر کدوم از کارتها تصاویر سورئالیستی وجود داره که مدتها با دیدنشون و بازی کردن با اونا میتونید لذت ببرید و انگار هر کارت از شما دعوت میکنه که به عمق رویا سفر کنید و قصه های زیبا بسازید.

اجزء و محتویات بازی :

۹۶ کارت مصور
۶۴ کارت رای گیری بازی گروهی
۸ مهره همرنگ کارتهای رای گیری
۱ صفحه امتیازدهی
دفترچه قوانین بازی
آموزش بازی :

نحوه شروع بازی و چیدن اجزای بازی در ابتدای کار :

صفحه امتیازات رو بذارید وسط میز .
بازی ۳ تا ۸ نفره میتونه انجام بشه و باید به هر بازیکن یک دسته از کارتهای رای گیری از یک رنگ بدین . روی هر سری از این کارتها اعداد از یک تا هشت درج شده.
مهره همرنگ هر بازیکن رو هم بدین تا بذاره توی صفحه امتیازات ، در نقطه شروع.
به هر بازیکن ۶ کارت تصویر دار بدین ( کارتها رو هیچکس نباید ببینه ). بقیه کارتهای مصور برای انجام دورهای بعدی ، توی بانک می مونن.
خب حالا برای شروع بازی چکار کنیم ؟! اصلا کی باید شروع کنه ؟!

چون توی این بازی همه چی رنگارنگه، اون بازیکنی که لباسش از همه رنگی تره بازی رو شروع کنه !!!

چگونگی انجام بازی :

شروع کننده بازی باید قصه بگه ، میشه اولین قصه گو ! در واقع باید طوری که دیگران هیچکدوم از کارتهاش رو نبینند ، یک کارت از بین کارتهاش انتخاب کنه و یه کلمه ( مثلا ماه ، خلقت ) یا جمله مرتبط با تصویر اون کارت ( مثلا من در آرامش ام ) بیان کنه و بعد کارت رو به پشت بذاره .

حالا هر کدوم از بازیکنها باید از بین کارتهای خودشون یه کارت انتخاب کنن که با اسم ، کلمه و یا جمله ای که قصه گو عنوان کرده مرتبط باشه و بذارن روی کارت قصه گو ، روی میز .

در این مرحله بازیکنها بعد از بر زدن کارتها باید کارتها رو برگردونن و تک به تک حدس بزنن که کارت مورد نظر قصه گو کدوم کارت بوده .

برای این کار اول همه کارت ها بترتیب ، کنار صفحه امتیازات قرار می گیره( یعنی هر کارت را مقابل یک عدد قرار می دیم تا شماره هر کارت مشخص باشه)

بعد از مشاهده کارتها ، حالا باید هر بازیکن اون کارتی که بنظرش کارت قصه گو بوده رو حدس بزنه ( مثلا اگه شما توی بازی فکر کردین که کارت شماره ۳ کارت قصه گو هست کارت شماره ۳ خودتون رو از هشت کارت رای تون پیدا کنین و به پشت روی صفحه بازی قرار بدین).

نکته مهم :
خود قصه گو اصلا نباید رای بده (چون با این کار ، کارتش لو میره).

حالا قصه گو همه رای ها رو برمیداره و میذاره پیش عدد مربوط بهش ، در کنار صفحه امتیازات و بعد اعلام میکنه کارت خودش کدوم یکی از کارتها بوده.

قصه گو در دو حالت هیچ امتیازی نمیگیره :
در حالت «هیچکس» : اگه هیچکس کارت قصه گو رو درست حدس نزده باشه . علت امتیاز نگرفتن قصه گو هم اینه که احتمالا خیلی بد و دور از انتظار عبارتش رو بیان کرده . اینجا بقیه بازیکنها ۲ امتیاز میگیرن و مهره هاشونو روی صفحه امتیازات ۲ خانه جلو می برن.
در حالت «همه» : اگه همه بازیکنها کارت قصه گو رو درست حدس زده باشن بازهم قصه گو امتیازی نمیگیره علتش هم که مشخصه چون عبارتش رو اونقدر راحت و واضح بیان کرده که همه تونستن حدس بزنن . اینجا هم بقیه بازیکن ها ۲ امتیاز میگیرن .
پس قصه گوی بازی ما ، زمانی امتیاز میگیره که فقط یک سری از بازیکن ها کارتش رو درست حدس زده باشن (نه همه یا هیچکس) ، در این حالت قصه گو ۳ امتیاز می گیره و اون عده از بازیکنانی که کارت قصه گو رو درست حدس زده باشند هم هر کدوم ۳ امتیاز بدست میارن.

یه نکته مهم و کنکوری و بسیار جالبی که اینجا وجود داره اینه که اگه بازیکنی کارتی رو کرده باشه که از کارت قصه گو بیشتر رای آورده باشه ، به این معنا که بیشتر بازیکنها حدس زدن اون کارت ، کارت قصه گو باید باشه ، پس حق داره به تعداد رای هایی که بهش داده شده امتیاز بگیره…!!!

برای ادامه بازی ، کارتهای رو شده از دور خارج میشه و به هر بازیکن یک کارت جدید داده میشه تا دوباره هر بازیکن شش کارت داشته باشه . کارتهای رای گیری هم به بازیکن ها برگردونده میشه .

حالا نفر سمت چپ بازیکن شروع کننده ، بعنوان قصه گوی بعدی بازی رو به همین روشی که گفتیم ادامه میده .

در طول بازی هم هر وقت کارتها تموم شد اصلا هول نشین ، کارتهای سوخته رو بر بزنید و برگردونید توی بانک.

پایان بازی :

اولین بازیکنی که به امتیاز ۳۰ (روی صفحه امتیازات) برسه ، برنده شده و بازی تموم میشه .

در پایان ، این نکته هم بگیم که بازی «استوژیت پلاس» یک افزونه از بازی استوژیت هست که  ۹۶ کارت به این بازی اضافه می کنه و می توانید با کارت ها بیشتری این بازی را تجربه کنید.

امیدواریم از انجام این بازی لذت ببرید.

4.5/5
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook
پیشنهادهایی برای شما
مطالب مرتبط

به این نوشته امتیاز دهید