سرگرمی،
هرلحظه، هرکجا!

جستجو
جستجو
شـــیمآ
1401-03-03

راهنمای بازی استوژیت (Stojit)

جدول لیست مطالب

” راهنمای بازی استوژیت “

ما در این مقاله برای شما راهنمای بازی استوژیت را تهیه کردیم که از طریق راهنمای بازی استوژیت برای بازی استوژیت + هم استفاده نمایید .

در بازی رومیزی استوژیت، بازیکنان در نقش قصه گو هایی خلاق و خوش فکر، قصه می گویند، می خندند، امتیاز می گیرند و لذت می برند. در ادامه با آموزش این بازی جذاب همراه ما باشید.

محتویات جعبه بازی استوژیت :

– یک عدد صفحه بازی

– ۹۶ عدد کارت تصویر

– ۸ عدد مهره

– ۸×۸ مهره چوبی

چیدمان شروع بردگیم استوژیت :

در ابتدا صفحه بازی را در وسط میز و در دسترس همه بازیکنان قرار دهید. هر بازیکن مهره خودش را پیش از عدد یک امتیاز شمار قرار دهد. بازیکنان به نسبت رنگ مهره ای که انتخاب کرده اند، کارت هاب رای دهی دریافت می کنند.

همه ۶۴ کارت بازی را به خوبی بُر بزنید و به هر بازیکن به طور تصادفی ۶ کارت بدهید. بازیکنان کارت هایشان را نگاه کنند اما رقبا نشان ندهند.

سایر کارت ها را نیز در کنار صفحه بازی قرار دهید. یک نفر را با عنوان اولین قصه گو انتخاب کنید.

قصه گو باید یکی از کارت های دستش را انتخاب کند و وسط میز به پشت بگذارد.

سپس درباره آن عبارتی بگوید. این عبارت می تواند یک اسم، یک جمله، یک حرف، یک شعر، یک صدا، یک ضرب المثل یا … هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد باشد.

سپس سایر بازیکنان باید کارت های دست خود را نگاه کرده و یک کارت مرتبط با عبارت قصه گو بازی کنند. قطعا پیدا کردن کارتی که کاملا با عبارت قصه گو هماهنگ باشد، کمی سخت است اما تلاش کنید نزدیک ترین کارت را انتخاب‌ کنید.

بعد از اینکه همه بازیکنان کارت خود را به پشت  بازی کردند، قصه گو همه کارت ها را برداشته و خوب مخلوط می کند.

حالا قصه گو کارت ها را از شماره ۱ به ترتیب دور صفحه امتیاز شمار می چیند. بازیکنان توسط کارت های رای‌دهی خود باید به‌ کارتی که فکر میکنند کارت قصه گو است، رای بدهند. به عنوان مثال اگر فکر می کنند که کارت قصه گو، تصویر شماره ۵ است، کارت ۵ خود را بازی می کنند. البته در مرحله رای گیری نیز کارت های رای دهی به پشت بازی می شوند و بازیکنان از رای هم خبر ندارند.

حالا که همه بازیکنان رای داده اند، بازیکن قصه گو باید کارت های رای را آشکار کند تا نتایج مشخص شود. دقت داشته باشید که در مرحله رای گیری، هیچ بازیکنی نباید به کارت خودش رای دهد.

وقتی که قصه گو همه کارت های رای را رو کرد،  شماره کارت خود را اعلام می کند که مشخص شود چه کسانی شماره تصویر او را درست حدس زده اند. حواستان باشد که خود قصه گو نمی تواند رای بدهد.

امتیاز دهی بردگیم استوژیت :

۱. اگر همه بازیکنان کارت قصه گو را درست حدس زده باشند، قصه گو صفر امتیاز و سایز بازیکنان دو امتیاز دریافت می کنند. ( یعنی قصه گو به قدری تصویر کارتش را ساده توصیف کرده است که همه بازیکنان به راحتی کارتش را پیدا کرده اند.  قصه گو به قدری توصیفش ساده و بی ارزش بوده است هیچ امتیازی دریافت نمی کند.)

۲. اگر هیچ بازیکنی کارت قصه گو را حدس نزند، باز هم قصه گو هیچ امتیازی دریافت نمی کند اما سایر بازیکنان هر کدام دو امتیاز دریافت می کنند. (در این حالت قصه گو آنقدر تصویر کارتش را‌ مبهم و پیچیده توصیف کرده است که هیچ بازیکنی قادر به‌توصیفش نبوده است! )

۳. اگر یک یا‌ چند بازیکن کارت قصه گو را درست حدس بزنند، قصه گو و بازیکنانی که درست حدس زده اند سه امتیاز دریافت می کنند. (در این حالت قصه گو آنقدر تصویر کارتش را ماهرانه و چند لایه توصیف‌ کرده است که تعدادی از بازیکنان(حداقل یک نفر)، توانسته اند کارتش را درست حدس بزنند.)

۴. در ادامه هر بازیکنی که کارتش رای آورده باشد نیز به ازای هر رای، یک امتیاز دریافت می کند. (این امتیاز به خاطر زیرکی فرد است که توانسته کارتی بازی کند که ذهن بازیکنان را از کارت قصه گو به کارت خودش منحرف کند.)

۵. در آخر، قصه گو امتیاز بازیکنان را محاسبه و مهره شان را روی صفحه امتیاز شمار جا به جا می کند.

برای دور بعدی، بازیکن سمت راست قصه گو، قصه گوی دور فعلی بازی می شود. قصه گوی فعلی، کارت های دور قبل را درون جعبه ریخته و به هر بازیکن از روی دسته کارت های ذخیره، یک کارت می دهد. در این صورت بازیکنان هرکدام مجدد ۶ کارت دارند.

هر زمان در طول بازی دسته کارت های ذخیره تمام شد، کارت های سوخته را مجدد بُر بزنید و دسته کارت جدیدی ایجاد کنید.

هرگاه یک بازیکن به امتیاز ۳۰ برسد، بازی به اتمام رسیده است و وی پیروز است.

البته روش های دیگری هم می شود برای پایان بخشیدن به بازی در نظر‌ گرفت؛ مثلا‌ زمانی بازی امتیاز شماری و به پایان برسد که همه بازیکنان یکبار قصه گو شده باشند.

امیدوارم برایتان مفید واقع شود و از این بازی لذت بخش، مفرح و دوست داشتنی کمال لذت را ببرید. برای یادگیری روش دو و سه نفره به دفترچه بازی مراجعه کنید.

در صورتی که تمایل دارید در مورد بردگیم استوژیت اطلاعات بیشتر کسب کنید وارد این لینک شوید

محصولات مشابه

به این نوشته امتیاز دهید
علی صادقی
1403/02/20
نوشته های مرتبط