سرگرمی،
هرلحظه، هرکجا!

جستجو
بازی های گروهی مخصوص دورهمی، پانتومیم
شـــیمآ
1402-11-18

بازی های گروهی مخصوص دورهمی

جدول لیست مطالب

امروزه با توجه به استفاده بیش از حد از گوشی ها افراد از هم فاصله گرفته اند و نمی توانند ارتباط مناسبی با هم داشته باشند. از این رو بسیاری از اشخاص برای رفع این مشکلات، در تلاش هستند تا بازی های گروهی مخصوص دورهمی یاد بگیرند و از این طریق در جمع های خانوادگی و یا دوستانه، فضایی صمیمی تر ایجاد کنند. از طرفی باید بدانید که این نوع بازی ها فقط برای سرگرمی نیستند و می توانند در افزایش یادگیری و تقویت حافظه نیز بسیار موثر باشند.

بازی های گروهی مخصوص در دورهمی

امروزه افراد زیادی تمایل به یادگیری بازی های گروهی مخصوص دورهمی دارند و می خواهند از این طریق جو شاد تری را در مهمانی ها ایجاد کنند. این بازی ها فقط مخصوص کودکان نیستند و افراد در گروه های سنی مختلف می توانند خود را با آن ها مشغول کنند. انجام این بازی ها می تواند با مزیت های زیادی برای افراد همراه باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • تقویت روحیه تیمی
  • افزایش انرژي و شادابی بیش تر
  • ایجاد حس صمیمیت و دوستی
  • جلوگیری از بروز آلزایمر
  • تقویت حافظه

با توجه به مزیت های زیادی که این بازی ها می توانند برای افراد داشته باشند، چه خوب است که در جمع های خانوادگی و دوستانه از آن ها استفاده کرده و جو صمیمی و شادی را ایجاد کنید.

معرفی چند بازی گروهی جذاب

معرفی چند بازی گروهی جذاب

بازی های گروهی مخصوص دورهمی از تنوع بالایی برخوردار بوده و هر یک از آن ها جذابیت های منحصر بفردی دارند. بهترین و پر طرفدار ترین نمونه از این بازی ها عبارتند از:

  • نقاش نابینا

برای انجام این بازی افراد باید به گروه های ۲ نفره تقسیم شوند و در ردیف های پشت سر هم بنشینند. نفر اول هر گروه باید یک تصویر و نفر دوم یک کاغذ و قلم داشته باشد. نفر اول باید بدون اشاره مستقیم، نفر دوم را راهنمایی کند. نفر دوم با توجه به اطلاعاتی که هم گروهی اش در اختیارش قرار می دهد، تصویری را بر روی کاغذ می کشد. گروه برنده، آن است که تصویر درستی را ترسیم کرده باشد.

  • چشمک مرگ

بعد تعداد بازیکنان باید کارت های سفیدی در اختیار داشته باشید. روی یکی از این کارت ها کلمه قاتل و دیگری کارآگاه بنویسید و بر روی بقیه کارت ها از کلمه مقتول استفاده کنید. کسی که کارت قاتل به دستش می رسد باید با چشمک پنهانی بقیه را بکشد. این کارآگاه است که باید قاتل را پیدا کند. دقت داشته باشید که کارت ها باید به طور تصادفی بین اعضاء تقسیم شوند.

معرفی بازی های گروهی،بازی گروهی پانتومیم

  • نخند

در این بازی اعضا باید به شکل دایره کنار هم بنشینند و با با خندیدن نفر کناری خود را بخنداند. در پایان کسی که نخند برنده بازی می شود.

  • صندلی موزیکال

برای اجرای این بازی باید یکی کم تر از تعداد بازیکنان صندلی بچینید. پس از آن آهنگی را پخش کنید و به محض قطع شدن آهنگ، اعضاء باید سریع بر روی یک صندلی بنشینند. در نهایت کسی که موفق به نشست بر روی صندلی نشود بازنده است. این بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که دو نفر در بازی باقی بمانند و یک نفر از آن ها موفق شود بر روی صندلی نشسته و برنده اصلی بازی شود.

 

هیجان انگیز ترین بازی های گروهی

تنوع بازی های گروهی مخصوص دورهمی بسیار زیاد است و به چند بازی محدود نمی شوند. از این رو افراد با توجه به گروه سنی و علاقه های خود می توانند یکی از این بازی ها را انتخاب کرده و انجام دهند. برای مثال بازی پازل یک بازی مشترک میان کودکان و بزرگسالان محسوب میشود. اگر به دنبال چند نمونه از مهیج ترین بازی های گروهی هستید تا در دورهمی های خود از آن ها استفاده کنید، بازی های زیر می توانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند.

  • اسمشو بگو

در این بازی یک آهنگ پخش شده و برنده کسی است که سریع تر بتواند نام خواننده و یا نام آهنگ را بگوید.

  • دروغ یا حقیقت

در این بازی جذاب هر فرد باید یک دروغ و دو حقیقت در مورد خود در نظر بگیرید. همه اعضاء کنار هم نشسته و نفر اول این دروغ و حقیقت ها را در مورد خود بیان می کند. کسی که در سمت راست او قرار گرفته است باید حدس بزند که کدام یک از این گفته ها دروغ است. اگر بتواند به درستی حدس بزند، بازی را خودش ادامه می دهد و اگر نتواند این کار را انجام دهد، از بازی خارج می شود.

نحوه بازی دروغ یا حقیقت

  • بگو چیه؟

برای اجرای این بازی باید چند شیء را درون سبد ریخته و از اعضاء بخواهید که چشمان خود را ببندند. آن ها باید هر شیء را لمس کرده و اسم آن را بگویند.

  • مشاعره

در این بازی نفر اول یک بین شعر می خواند و نفر بعد باید با حرف آخر آن بیت، یک بیت شعر دیگر بگوید. البته اگر شعر های زیادی حفظ نیستید می توانید به جای شعر از اسم ها استفاده کنید.

  • پانتومیم

ابتدا تمام اعضاء باید به دو گروه تقسیم شوند. در این بازی یکی از اعضاء باید با حرکات دست و پای خود یک کلمه و یا عبارت را توصیف کند. بقیه اعضای گروه باید بتوانند آن کلمه را حدس بزنند. دقت داشته باشید که هر گونه صحبت و یا لب خوانی در این بازی ممنوع است.

جمع بندی درباره بازی های دورهمی

بازی های گروهی مخصوص دورهمی بسیار زیاد و متنوع هستند. با توجه به مزیت های زیاد این نوع بازی ها، خوب است که در جمع های خانوادگی و یا دوستانه از آن ها استفاده کنید. اگر قصد دارید یک دورهمی شاد و هیجان انگیز داشته باشید، این بازی ها می توانند شما را به هدف نزدیک تر کنند.

 

سوالات متداول بازی های گروهی مخصوص دورهمی

1.چند بازی معرفی کنید که برای انجام آن ها به ابزار خاصی نیاز داشته باشید؟

طناب بازی، دمشو بگیر، مافیا و دبرنا از بهترین و پر طرفدار ترین نمونه از این بازی ها می باشند.

2.چند بازی معرفی کنید که برای جمع های با تعداد کم مورد استفاده قرار می گیرد؟

بازی هایی مانند اسم فامیل، جعبه رو خالی کن، اون کارو نکن و … از بهترین نمونه از این بازی ها هستند.

3.چند بازی معرفی کنید که برای دورهمی های کاری بین همکاران مناسب باشد؟

بازی هایی مانند صید شیرینی، ترکاندن بادکنک، توپ داغ، مسابقه گلوله برفی و … از برترین نمونه از این بازی ها هستند.

به این نوشته امتیاز دهید
علی صادقی
1403/02/20
نوشته های مرتبط