سرگرمی،
هرلحظه، هرکجا!

جستجو
آیا ارزش خرید یک بازی فکری دست دوم وجود دارد؟
شـــیمآ
1403-02-15

مزایای خرید بازی فکری دست دوم

جدول لیست مطالب

خرید بازی دست دوم مزایای زیادی دارد. در دنیای پر سرعت و دیجیتالی امروزی استفاده از بازی های فکری برای تمامی گروه های سنی افزایش یافته است. با توجه به افزایش تقاضا به طبع قیمت بازی های فکری نیز بالاتر رفته است. خرید بازی فکری دست دوم راه حلی کارآمد برای تهیه ی انواع بازی های فکری با قیمت اقتصادی و تنوع بیشتر است. با بازیش مرکز فروش بازی کارکرده همراه باشید.

مزایای خرید بازی فکری دست دوم
خرید بازی فکری دست دوم

بازی فکری چیست؟

بازی فکری نوعی فعالیت ذهنی است که هدف مشخصی دارد و به صورت گروهی یا فردی انجام می شود. این نوع بازی صرف نظر از عواملی همانند جنس، سن، وضعیت جسمانی و نژاد تاثیرات مثبت قابل توجهی بر روی شخصیت، روحیه، ایجاد تمرکز و زندگی هر فرد دارد. بازی های فکری ضمن به چالش کشیدن توان فکری، لذت و شادابی بسیاری دارد و به مرور موجب افزایش آیکیو و رشد توانایی های فردی می شود. بازی های فکری در دسته بندی های مختلفی قرار دارند که هر کدام از آنها موجب تقویت بخشی از مغز می شود.

بازی فکری چه فوایدی دارد؟

فواید بازی فکری قابل توجه است. چنانچه سلول های مغزی تشویق به فعالیت کردن نشوند و به دنبال رفع چالش های مختلف یا استدلال کردن نباشد، کارایی خود را به مرور از دست می دهد. از جمله فواید بازی فکری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تقویت حافظه: در بازی های فکری مغز مدام در حال پردازش و به خاطر سپردن رویداد های مختلف است. این فعالیت مغزی موجب تقویت حافظه در طولانی مدت می شود.
  • افزایش سرعت انتقال: بازی های فکری نیازمند سرعت العمل بالا و واکنش سریع است. بنابراین بازی های فکری موجب افزایش سرعت انتقال و تصمیم گیری می شود.
  • افزایش سرعت تفکر: در بازی های فکری باید در لحظه تصمیم گرفت و همه جوانب را نیز زیر نظر داشت. همین امر موجب افزایش سرعت تفکر می شود.
  • افزایش مهارت های شناختی: بازی های فکری موجب افزایش مخارت های شناختی در کودکان و بزرگسال از طریق حل مساله می شود.
  • افزایش سطح تمرکز: بازی های فکری نیازمند دقت و تمرکز بالا است که به مرور در افراد موجب افزایش سطح تمرکز می شود.
  • افزایش مهارت استقلال در تفکر و برنامه ریزی: در بازی فکری ذهن به چالش کشیده می شود و باید توانایی حل مساله و برنامه ریزی در موقعیت های مناسب را داشته باشد همین امر موجب افزایش مهارت استقلال در تفکر و برنامه ریزی می شود.
آیا خرید یک بازی فکری دست دوم ایده خوبی است؟
خرید یک بازی فکری دست دوم ایده خوبی است

مزایای خرید بازی فکری دست دوم

مزایای خرید بازی فکری دست دوم بسیار زیاد است. بازی های فکری به عنوان راهی برای به چالش کشیدن ذهن و حفظ توانایی های شناختی آن، محبوب شده اند. از بازی های فکری جدول کلمات گرفته تا سودوکو همه راهی سرگرم کننده و جذاب برای تمرین مغز و بهبود مهارت های حل مسئله هستند. ذکر چند مورد از بازی های فکری دست دوم به شرح زیر است.

  • صرفه اقتصادی: بازی های فکری معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند. به خصوص اگر به دنبال بازی های معروف و با کیفیت باشید. خرید بازی فکری دست دوم می تواند یک جایگزین عالی با قیمت مناسب و صرفه اقتصادی برای بازی های فکری کاملا نو باشد. بدین صورت شما ضمن تهیه بازی و استفاده از آن با امکانات مشابه بازی های نو، هزینه کمتری نیز پرداخت کرده اید.
  • دسترسی به بازی های فکری با تنوع بیشتر: یکی دیگر از مزایای خرید بازی های فکری دست دوم، دسترسی به بازی های فکری با تنوع بیشتر است. به دلیل هزینه کمتر بازی های فکری دست دوم شما می توانید با هزینه یک بازی فکری کاملا جدید، چند بازی فکری دست دوم بخرید و تنوع بیشتری در بازی ها داشته باشید.
  • تهیه ی بازی های کمیاب: به طور معمول برخی از بازی ها با گذشت زمان در بازار کمیاب می شوند و شما دیگر فرصت استفاده از آنها را ندارید. اما ممکن است برخی افراد که قبلا آنها را تهیه کرده باشند دیگر نیازی به آنها نداشته باشند بنابراین شما می توانید با خرید بازی فکری دست دوم بازی های فکری کمیاب را نیز خریداری کنید.
  • تضمین کیفیت: اغلب بازی های فکری دست دوم کیفیت بالایی دارند. معمولا بازی های تولید شده در زمان های گذشته کیفیت بیشتری نسبت به بازی های فکری تولید شده جدید دارند. به همین دلیل اغلب بازی های فکری دست دوم دارای تضمین کیفیت هستند.
  • در دسترس بودن: با خرید بازی های فکری دست دوم نیاز نیست که شما برای تهیه ی یک بازی مدتی طولانی صبر کنید و آن را سفارش دهید. می توانید در کمترین زمان از افراد دیگر این نوع بازی ها را به صورت دست دوم خرید کنید.
آیا ارزش خرید یک بازی فکری دست دوم وجود دارد؟
بازی فکری دست دوم ارزش خرید دارد
سخن پایانی درباره مزایای خرید بازی فکری دست دوم

بازی های فکری مصداق جمله یک تیر و چند نشان است. شما می توانید از بازی های فکری در مواقع اوقات فراغت یا در مهمانی ها ضمن ایجاد محیطی مفرح و شاد برای افزایش ضریب هوشی و ورزش مغز استفاده کنید. به علاوه خرید دست دوم این بازی ها موجب می شود تا شما تصمیمات آگاهانه تری برای انجام انواع بازی بگیرید بدین معنی که شما می توانید از افرادی که قبلا بازی را تهیه کرده اند، شیوه انجام بازی و مراحل و موضوع آن را بپرسید و چنانچه با روحیات و علاقه شما سازگار باشد آن را تجربه کنید. در صورتی که هنگام خرید بازی های کاملا جدید فرصت استفاده از تجارب دیگران را ندارید. بهتره هست مقاله بردگیم دو نفره یا چند نفره؟ را هم مطالعه کنید .

سوالات متداول درباره مزایای خرید بازی فکری دست دوم

1-چگونه می توانم مطمئن شوم که بازی فکری دست دومی که می خرم، سالم است؟ می ‌توانید از فروشنده عکس‌ های دقیق بازی را بخواهید، در مورد آسیب ‌دیدگی یا قطعات مفقود شده پرس و جو کنید و اطلاعاتی درباره تعداد دفعات استفاده از بازی درخواست کنید.

2-آیا می توانم یک بازی فکری دست دوم را در صورت مطلوب نبودن پس بدهم؟ این موضوع بستگی به سیاست فروشنده دارد. برخی از فروشندگان ممکن است در یک بازه زمانی معین، فرصت تست کردن بازی یا باز پس گیری را بدهند اما برخی دیگر خیر.

3-از کجا می توانم بازی های فکری دست دوم را برای فروش پیدا کنم؟ می ‌توانید بازی ‌های فکری دست دوم را برای فروش در فروشگاه‌ های محصولات بازی کارکرده یا افراد فعال در این حیطه تهیه کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
علی صادقی
1403/02/20
نوشته های مرتبط