سرگرمی،
هرلحظه، هرکجا!

جستجو
معرفی بازی های ماشینی در سفر
شـــیمآ
1402-12-09

معرفی بازی های ماشینی در سفر

جدول لیست مطالب

سفرهای طولانی با ماشین شخصی یا با وسایل نقلیه عمومی می ‌توانند برای سرنشینان خسته‌ کننده باشند. به خصوص برای کودکان که زودتر از بزرگسالان از مسیر طولانی خسته می شوند. معرفی بازی‌ های ماشینی در سفر می‌تواند برای مسافران کمک بزرگی باشد.این بازی ‌ها نه تنها سرگرم‌ کننده هستند، بلکه می ‌توانند فواید دیگری نیز داشته باشند. در ادامه به معرفی این بازی ها می پردازیم. بنابراین پیشنهاد می شود که تا انتهای این مطلب با بازیش همراه باشید.

انواع بازی های ماشینی در سفر

بازی های ماشینی در سفر انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها نیاز به استفاده از ابزار و وسایل دارند، برخی دیگر بدون هر وسیله ای قابل انجام هستند. اولین دسته بازی های ماشینی، بازی های کلامی هستند.

بازی های کلامی مناسب برای مسافرت در ماشین:

بازی‌ های کلامی راهی عالی برای سرگرم شدن در سفر با ماشین هستند. این بازی ‌ها به هیچ وسیله ‌ای نیاز ندارند و فقط به قدرت تخیل و خلاقیت بازیکنان بستگی دارند.

  • بازی با پلاک ماشین ها

این بازی معمولا سرگرمی مناسبی برای سرگرم شدن در ماشین است. در این بازی افراد باید به دنبال پلاک های ماشین با شماره های خاص باشد. منظور از شماره های خاص شماره های مختص به یک استان خاص است. بازیکنان یک استان را انتخاب نموده و سپس پلاک های با شماره های مخصوص این استان را انتخاب می کنند.

بازی با پلاک ماشین ها
بازی با پلاک ماشین ها در مسافرت
  • بازی داستان گویی

بازی داستان گویی از جمله بازی های رایج کلامی می باشد. در این بازی ابتدا بازیکنان یک موضوع را انتخاب می‌ کنند و سپس هر شخص به نوبت یک جمله به داستان اضافه می‌ کند. این بازی برای افراد زیادی سرگرم کننده است و رده سنی به خصوصی ندارد. به همین دلیل این بازی برای بسیاری از بزرگسالان یا حتی کودکان سرگرم کننده است.

  • بازی کلمات

بازی دیگر که برای سفرهای ماشینی مناسب است، بازی کلمات است. این بازی با وجود سادگی می تواند بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد و از خلاقانه ترین بازی های ماشینی در سفر به شمار رود.

در این بازی هرکدام از بازیکنان یک کلمه می گویند که این کلمه می تواند نام انسان، نام شهرها یا نام میوه باشد. سپس بازیکنان دیگر با آخرین حرف نام گفته شده باید نام دیگری بگویند. به طور مثال اگر اولین نام گفته شده کلمه شیراز است، بازیکن دیگر باید اسم شهر یا کشوری که با حرف ز شروع می شود را نام ببرد.

بازی ۲۰ سوالی از بازی های ماشینی در مسافرت
بازی ۲۰ سوالی از بازی های ماشینی در مسافرت
  • بازی ۲۰ سوالی

بازی 20 سوالی یک بازی حدس ‌زدنی محبوب است که در هر مکانی قابل انجام است چه در دورهمی ها و چه در سفر و ماشین. این بازی به هیچ وسیله ‌ای نیاز ندارد و فقط به قدرت تخیل و خلاقیت بازیکنان بستگی دارد. قوانین این بازی بدین گونه است که یک نفر به یک شی یا حیوان فکر می کند.

در مرحله بعد بازیکنان دیگر باید با پرسیدن 20 سال موضوع انتخابی فرد را حدس بزنند. سوالات معمولا با بله و خیر پاسخ داده می شوند. در نهایت اگر هر بازیکن نتواند با استفاده از 20 سوال موضوع انتخابی را حدس بزند، بازی را باخته است.

بازی های ماشینی در سفر مناسب کودکان

مناسب ترین بازی برای کودکان در ماشین با استفاده از اسباب بازی است. اسباب‌ بازی‌ های کوچک و قابل حمل مانند ماشین ‌های اسباب ‌بازی، عروسک‌ ها و بلوک‌ های ساختنی می‌توانند برای سرگرم کردن کودکان در طول سفر بسیار مفید باشند.

به علاوه از آنجایی که اسباب بازی ها فضای کمی را اشغال می کنند، برای حمل در سفر گزینه مناسبی هستند.

  • بازی جورچین

جورچین‌ سرگرمی مناسب برای ماشین است و علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز قابل استفاده است. زیرا در طرح ‌ها و اندازه‌ های مختلف وجود دارند و می‌ توانند برای افراد در هر سنی سرگرم‌ کننده باشند. به علاوه جورچین‌ ها می‌ توانند به تقویت مهارت‌ های حل مسئله افراد کمک کنند.

  • بازی های کارتی در ماشین

بازی ‌های کارتی و بردگیم از جمله دیگر سرگرمی های مناسب برای سرگرم شدن در سفرهای جاده‌ ای هستند. این بازی‌ ها به فضای کمی نیاز دارند و می‌ توانند برای افراد در هر سنی سرگرم ‌کننده باشند. بازی های کارتی تنوع زیادی دارند و هرکدام می توانند به نوبه خود برای افراد جذاب و دلنشین باشد.

به عنوان مثالUno  یکی از بازی های کارتی مناسب است. Uno یک بازی کارتی کلاسیک است که برای افراد در هر سنی مناسب است. این بازی قوانین ساده ‌ای دارد و به سرعت یاد گرفته می ‌شود. شایان ذکر است که Uno می ‌تواند به آموزش مفاهیم ریاضی و مهارت ‌های اجتماعی به کودکان نیز کمک کند.

بازی کارتی uno در ماشین
بازی کارتی uno در ماشین

بازی های آنلاین برای ماشین

گزینه دیگر برای ماشین بازی‌ های آنلاین مانند Fortnite است. بازی های آنلاین می‌ توانند راهی عالی برای سرگرم شدن با دوستان و خانواده در سفر باشند. البته این بازی ها نیاز به استفاده از اینترنت دارند. به همین دلیل ممکن است در طول سفر دسترسی به اینترنت در مناطقی محدود شود. لذا بازی های آفلاین که قابل نصب روی موبایل هستند نیز گزینه مناسبی برای مسافرت با ماشین هستند.

نکات مهم برای انتخاب بازی های ماشینی در سفر

در زمان انتخاب بازی های ماشینی در سفر لازم است که نکاتی رعایت شود. با در نظر داشتن این نکات بازی ها برای تمامی افراد حاضر می توانند سرگرم کننده باشند. این نکات عبارت اند از:

  1. سن و علایق افراد: بهتر است که بازی ‌ها متناسب با سن و علایق افراد انتخاب شوند.
  2. فضای موجود: بازی هایی که نیاز به فضای زیادی دارند برای ماشین مناسب نیستند.
  3. قوانین بازی: قوانین بازی به طور واضح و روشن توضیح داده شود.
جمع بندی نهایی در خصوص معرفی بازی های ماشینی در سفر

بازی‌ های ماشینی می‌ توانند راهکار مناسبی برای سرگرم کردن و مشغول نگه داشتن افراد در طول سفر باشند. با انتخاب بازی ‌های مناسب و سرگرم ‌کننده، می‌توان سفر خود را به تجربه ‌ای لذت‌ بخش تبدیل نمود. لذا در این مطلب رایج ترین بازی های ماشینی که مناسب سفر هستند، معرفی و تشریح شد.

سوالات متداول در خصوص بازی های ماشینی

1.چگونه می‌توان فضای محدود ماشین را برای بازی کردن مدیریت کرد؟

بهتر است که فضای ماشین را قبل از سفر مرتب کنید و بازی‌هایی را انتخاب کنید که به فضای کمی نیاز دارند.

2.چه بازی‌ای برای سرگرم کردن کودکان در ترافیک سنگین مناسب است؟

بازی‌های کلامی مانند 20 سوالی و داستان‌گویی می‌توانند برای سرگرم کردن کودکان در ترافیک سنگین مناسب باشند.

3.چگونه می‌توان از بازی‌ها برای تقویت مهارت‌های زبانی کودکان استفاده کرد؟

بازی‌های کلمه‌ای مانند بازی‌ کلمات و داستان گویی می توانند تاثیر مثبتی بر تقویت مهارت های زبانی کودکان داشته باشند.

به این نوشته امتیاز دهید
علی صادقی
1403/02/20
نوشته های مرتبط