سرگرمی،
هرلحظه، هرکجا!

جستجو
مزایای برد گیم ها در رهایی از افسردگی
شـــیمآ
1402-12-26

مزایای برد گیم ها در رهایی از افسردگی

جدول لیست مطالب

یکی از بیماری های روحی و روانی که می تواند در هر سنی ایجاد شود، افسردگی است.  علائم افسردگی می‌تواند شامل احساس غم مداوم، از دست دادن علاقه به فعالیت‌ های پیشین، تغییرات در اشتها و خواب و مشکل در تمرکز باشد. درمان افسردگی معمولاً شامل ترکیبی از دارو و روان‌درمانی است. با این حال، روش‌های دیگری نیز وجود دارد. در این مطلب مزایای برد گیم ها در رهایی از افسردگی را بررسی می کنیم. بنابراین توصیه می شود که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی مزایای برد گیم ها در رهایی از افسردگی

برد گیم ها بعنوان بهترین بازی ها در دورهمی های خانوادگی و رهایی از افسردگی دارند. یکی از این مزایا افزایش تعامل اجتماعی است. یکی از علائم افسردگی انزوای اجتماعی است. بازی‌ های رومیزی راهی عالی برای معاشرت با دیگران و ایجاد روابط جدید و تقویت روابط موجود است.

افزایش تمرکز از مزایای بردگیم ها
افزایش تمرکز از مزایای بردگیم ها

افزایش تمرکز

بازی‌های رومیزی نیاز به تمرکز دارند. به همین دلیل این بازی ها می‌توانند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند تا ذهن خود را از افکار منفی دور کنند و بر روی لحظه حال تمرکز کنند. این مورد تاثیر مثبتی بر روحیه آنان دارد و منجر به کاهش علائم افسردگی می شود.

افزایش اعتماد به نفس

دیگر مزیت بازی های رومیزی برای افراد مبتلا به افسردگی افزایش اعتماد به نفس است. بازی‌ های رومیزی می‌ توانند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کنند تا اعتماد به نفس خود را بازیابند.

با یادگیری و تسلط بر یک بازی افراد مبتلا به افسردگی می‌توانند احساس موفقیت و رضایت کنند. این مورد به طور مستقیم بر میزان اعتماد به نفس آن ها تاثیر مستقیم دارد و منجر به روحیه بهتر آنان می شود.

کاهش استرس از دیگر مزایای برد گیم ها در رهایی از افسردگی

بازی‌ های رومیزی می‌ توانند راهی سرگرم‌ کننده و لذت‌ بخش برای کاهش استرس بیماران مبتلا به افسردگی باشند.زیرا خندیدن و لذت بردن از یک بازی  تاثیر مثبتی بر شادابی و روحیه افراد دارد. به همین دلیل بازی های رومیزی می‌ تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند تا احساس بهتری داشته باشند.

انواع برد گیم های مناسب برای افراد مبتلا به افسردگی
برد گیم های مناسب برای افراد مبتلا به افسردگی

معرفی انواع برد گیم های مناسب برای افراد مبتلا به افسردگی

برد گیم های مناسب برای افراد مبتلا به افسردگی به ۳ دسته تقسیم می شوند. اولین نوع بازی های همکاری است. در این بازی‌ ها به جای رقابت بر همکاری و کار گروهی تأکید می شود.

این نوع بازی‌ ها می‌ توانند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کنند تا به دلیل همکاری در بازی های گروهی و همکاری با دیگران احساس رضایت و مثبتی کسب کنند. به همین دلیل با انجام این بازی ها علائم افسردگی آنان به طرز قابل توجهی کاهش می یابد. به طور مثال برد گیم Pandemic یکی از انواع برد گیم هایی است که در آن بازیکنان با یکدیگر همکاری دارند.

بازی های استراتژیک

بازی‌ های استراتژیک نیاز به تفکر و برنامه‌ ریزی دارند. این نوع بازی‌ ها می‌ توانند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کنند تا تمرکز و مهارت‌ های حل مسئله خود را ارتقا دهند.

یکی از این برد گیم ها Carcassonne است. نحوه انجام این بازی بدین گونه است که باید بازیکنان با خلاقیت و برنامه ریزی و با استفاده از کاشی ها مناظر مختلفی را طراحی و ایجاد کنند.

بازی های خلاقانه برای بیماران مبتلا به افسردگی

برد گیم دیگری که برای افراد مبتلا به افسردگی مناسب است، بازی های خلاقانه است. بازی‌ های خلاقانه به افراد مبتلا به افسردگی اجازه می‌ دهند تا نظر خود را بیان کرده و از خلاقیت خود استفاده کنند. انجام این کار می‌ تواند به آن ها کمک کند تا احساسات خود را به شیوه‌ ای سالم بیان کنند.

نکات مهم برای انتخاب برد گیم مناسب برای افراد مبتلا به افسردگی

در زمان انتخاب برد گیم مناسب به منظور بهره مندی از مزایای برد گیم ها در رهایی از افسردگی نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها می توان بازی مفیدی را انتخاب نمود.

  • اولین نکته توجه به سطح دشواری بازی است. هر کدام از برد گیم ها دارای سطوح مختلفی هستند.

برای افراد مبتدی بازی هایی که سطح دشواری ندارند، مناسب هستند. انتخاب سطح بازی متناسب با توانایی های فرد باعث لذت بیشتر از انجام بازی می شود.

توجه به سطح دشواری بازی

  • توجه به موضوع و تعداد بازیکنان

انتخاب بازی مناسب با موضوع مورد علاقه و تعداد بازیکنان، می‌ تواند تجربه لذت‌ بخش‌ تری از بازی را برای افراد مبتلا به افسردگی فراهم کند.

به طور مثال بازیکنانی که به موضوعات تاریخی علاقه دارند، می توانند بازی هایی با موضوعات تاریخی را انتخاب کنند. همچنین توجه به تعداد بازیکنان نیز منجر یه انتخای برد گیم مناسب بر اساس تعداد بازیکنان می شود.

  • توجه به فضای بازی

نکته دیگر توجه به فضای بازی است. در نظر داشتن این مورد باعث می شود بازیکنان برد گیم متناسب با فضای بازی را انتخاب نموده و از انجام آن احساس لذت داشته باشند.

توجه به این نکات باعث می شود افراد مبتلا به افسردگی بازی‌ مناسبی را انتخاب کنند. انتخاب برد گیمی با موضوع مورد علاقه بازیکان علاوه بر سرگرمی منجر به نشاط و شادابی بیشتر آن ها شده و علائم افسردگی را کاهش می دهد.

جمع بندی نهایی در خصوص مزایای برد گیم ها در رهایی از افسردگی

بردگیم ها می‌توانند فواید زیادی برای افراد مبتلا به افسردگی داشته باشند. این نوع بازی‌ها می‌توانند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کنند تا تعامل اجتماعی خود را افزایش دهند. به علاوه با انجام این بازی ها میزان تمرکز، اعتماد به نفس و خلاقیت بازیکنان افزایش یافته و استرس آنان نیز کاهش می یابد.

به طور کلی انتخاب بازی مناسب برای هر فرد می‌ تواند به عوامل مختلفی مانند سلیقه شخصی، سطح دشواری مورد نظر، تعداد بازیکنان و موضوع بازی بستگی داشته باشد که با در نظر داشتن این موارد می توان بازی سودمندی را انتخاب کرد.

سوالات رایج درباره مزایای برد گیم ها در رهایی از افسردگی

1.چه نوع بازی‌های رومیزی برای افراد مبتلا به افسردگی مناسب هستند؟

بازی‌های رومیزی مختلفی می‌توانند برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشند. به طور کلی، بازی‌هایی که به تمرکز، برنامه‌ریزی، حل مسئله، خلاقیت و تعامل اجتماعی نیاز دارند، می‌توانند به بهبود علائم افسردگی کمک کنند.

2.چه نوع بازی‌های رومیزی برای افراد مبتدی مناسب هستند؟

اگر شما در بازی‌های رومیزی تازه‌کار هستید، بهتر است با بازی‌های ساده‌تر شروع کنید. بازی‌هایی که قوانین پیچیده‌ای ندارند و به سرعت یاد گرفته می‌شوند، برای شروع مناسب هستند.

3.چه نوع بازی‌های رومیزی برای افراد باتجربه مناسب هستند؟

اگر شما تجربه بازی‌های رومیزی دارید، می‌توانید به سراغ بازی‌های چالش‌برانگیزتر بروید. بازی‌هایی که نیاز به استراتژی و برنامه‌ریزی دارند، می‌توانند برای شما جذاب باشند.

 

 

 

به این نوشته امتیاز دهید
علی صادقی
1403/02/20
نوشته های مرتبط